Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Opskrift på en cape i supertyndt garn

  1. #1
    kridthuset-ikast Gæst

    Opskrift på en cape i supertyndt garn

    En kollega er blevet helt royal. I hvert fald har hun forelsket sig i en cape i florlet strik/hækling.
    Den blev vist båret til en eller anden royal begivenhed. ( Brylluppet nok måske)
    Den er i gråt med et bindebånd i halsen. ( satin så vidt jeg kan se.)
    Det er strikket på megastore pinde og ser ud til at være med voldsomme udtagninger/indtagninger undervejs. Midt på er der et par rækker i en lidt mørkere nuance.
    Det er en ung/yngre smuk dame med blondt hår , med nogle fantastiske smykker, ledsaget af en nydelig herre, der bare har pingvintøj på , men ellers ikke er speciel.

    Jeg kom til at love at strikke noget der ligner her i sommerferien, blot i cremfarvet.

    Kan nogen hjælpe med en grundopskrift til noget der macher denne beskrivelse, så får jeg vel strikket den om til det passer.
    Regner med at strikke i kid mohair.

    Jeg tror den har været vist i Billedbladet, så det må vel have været her for nylig. I hvert fald står der Marie og Joachim på bagsiden af billederne.
    De er meget små, så de bliver ikke gode når jeg scanner dem ind.

    HJÆLP

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Det kan vist ikke være det hæklede slag, som Rigmor Zobel havde på. Det ser ellers også flot ud. Jeg kan desværre ikke skanne billedet ind. Havde hun en lang, grå silkekjole på? Hvis ja, så er det Rigmor Zobel med det hæklede slag.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    kridthuset-ikast Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det kan vist ikke være det hæklede slag, som Rigmor Zobel havde på. Det ser ellers også flot ud. Jeg kan desværre ikke skanne billedet ind. Havde hun en lang, grå silkekjole på? Hvis ja, så er det Rigmor Zobel med det hæklede slag.

    Det lyder som det.
    Jeg synes også det så hælket ud.
    Hun har en grå kjole på uden stropper.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Jeg lagde også mærke til den flotte cape når jeg kiggede på brylluppet i TV.

    Jeg kunne ikke lade være med at tænke: at det var da skønt, at der var en der turde bryde grænser ved at komme i noget "hjemmelavet".

    Men hvis du skulle komme i nærheden af opskriften, vil jeg meget gerne bede om en kopi.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Se lige på dette link, scroll ned, der ses cape tydeligt, og den ser da heller ike ud til, at være umulig at lave, me opskriften har jeg ikke.

    http://64.233.183.104/search?q=cache...a&ct=clnk&cd=1
    de venligste hilsener fra
    hulda

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Jeg sidder her med Billedbladets tillæg om brylluppet. Det er Kashmir angora og det er hæklet af Bettina Tholstrup.

    Men om opskriften findes et eller andet sted, det ved jeg ikke.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    klasus Gæst
    Der findes også en opskrift på en pelerine capelet her, som ser rimelig nem ud:
    http://www.knittingpatterncentral.co...hos_shrugs.php

    KH
    Klasus

  8. #8
    kridthuset-ikast Gæst

    Super piger

    Ih. hvor jeg altså elsker det her forum. Hver gang man råber på hjælp kommer den i løbet af et øjeblik.

    Fotoet er bare super.
    Jeg er sikker på, at jeg vil kunne rekonstruere noget der ligner på basis af det. Jeg er dog ikke sikker på at der vil komme en brugbar opskrift ud af min indsats.

    Jeg er lidt typen der
    Slide along untill it feels good.
    ( Citat Peet Seeger, citeret af Arlo Guthrie på en af CD'erne Moret together again- kender i dem ikke bør i gå på jeres musikbibliotek og høre dem- de er virkelig dejlige og utroligt sjove - altså kommentarerne undervejs.)

    Men lykkes det så lover jeg et foto og en masse gode ideer til hvordan jeg gjorde.


    TUSIND TAK.

  9. #9
    krumme Gæst
    Måske kunne man lave lidt om på den her:

    http://www.knittingdaily.com/blogs/p...n-crochet.aspx

  10. #10
    OPR1 Gæst
    Man kunne måske også "snedkere" denne lidt om

    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=16&lang=dk

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •