Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 14 af 41 FørsteFørste ... 41011121314151617182434 ... SidsteSidste
Viser resultater 131 til 140 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

  1. #131
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Nu er gæsterne ude af huset - de ældre har haft besøg på plejehjemmet, og der er serveret the og ostemad m. frugt og nødder.
    Nu VIL jeg have lidt tid til mig selv (læs: mit strik), hvorefter manden sagde: jeg vil ikke have rugbrød! Ærgerligt, ærgerligt. Ikke mit problem, for servicen er slut for idag.
    Nu skal der kigges på sjalet. Jeg glæder mig, men er også spændt...............
    Strikke Marie

  2. #132
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Nu er gæsterne ude af huset - de ældre har haft besøg på plejehjemmet, og der er serveret the og ostemad m. frugt og nødder.
    Nu VIL jeg have lidt tid til mig selv (læs: mit strik), hvorefter manden sagde: jeg vil ikke have rugbrød! Ærgerligt, ærgerligt. Ikke mit problem, for servicen er slut for idag.
    Nu skal der kigges på sjalet. Jeg glæder mig, men er også spændt...............
    Strikke Marie

    Strikke Marie!

    Har du ikke lidt rester tarteletbunde og noget fyld, han selv kan varme (og hvor har jeg selv hørt den bemærkning tit, da jeg havde en mand). De hader rugbrød! Eller også mener de måske, at deres koner skal stå og svede over diverse gryder hver dag, for ellers føler de sig bare overset ...

    Held og lykke med sjalsstrikningen!

  3. #133
    Mosterkoster Gæst
    Hu hej hvor det går, det her er bare så spændende og jeg glæder mig til at begynde på mit sjal. Det bliver ikke i dag, da jeg lige er kommet hjem fra maskinstrikningskursus, så jeg er færdig som gårdsanger.

    Jeg synes at det lyder så spændende med det sjal, for hvis det var nemt, så var det jo ikke sjovt og når det er færdigt vil jeg bare være så stolt og glad, at jeg nok passer rigtig godt på det.

    Tak for forklaringen om ventemasker, jeg anede ikke hvad det var og tak for det store arbejde I har lavet.

    Jeg satser på at gå i gang med sjalet i morgen, så må vi se hvor langt jeg kommer før jeg løber ind i problemer.

  4. #134
    Tilmeldingsdato
    19 Jul 2008
    Geografisk sted
    6091 Bjert
    Indlæg
    61
    YES - så blev jeg færdig med 1. nøgle og det ser helt tilforladeligt ud.
    Næste nøgle/mønster/pindstørrelse må vente til i morgen, men optimismen med hensyn til færdiggørelse af sjalet er stor lige nu.

    Jette

  5. #135
    strikkesinen Gæst



    Nu har jeg strikket til pind nr. 5, ialt 3 gange
    og hver gang passede maskeantallet ikke med mønsteret på pind 5

    Ergo satte jeg mig til at tælle maskeantallet fra mønsterbeskrivelsen (ikke diagrammet) og der passer det skisme

    Må konstantere det er en fejl 40
    Og jeg IKKE skal have fjernsynet tændt når jeg strikker dette sjal

    Så det er en ommer en af de nærmeste dage



  6. #136
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af luffedreng Se meddelelser
    Hej, hvordan går det hos jer ?

    Jeg er startet forfra igen igen og igen.......
    Nu er jeg startet med den originale opskrift, for at se om det er nemmere :(
    Strikketøsen, kunne du ikke lige lægge et billede ind af dit, hvor man ser det første mønster tæt på ???
    Jeg synes mit ser noget rodet ud, så jeg er i tvivl om jeg er startet rigtigt efter de første vente masker.
    Puha, det er hårdt arbejde, strikkede til kl 4 i morges og sov så et par timer, men jeg er sgu ikke kommet længere, da jeg synes det ser forkert ud.
    Nu vil jeg tage en tur i skoven med hundene, og komme lidt væk fra problemerne.
    Vi ses senere, god strikke lyst piger.
    Luffedreng,

    Jeg ville bare høre, om mine billeder (indlægget efter dit !) har hjulpet dig og om det går bedre med nu ....!

  7. #137
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Jeg synes det er meget smukt,det du har strikket,men synes stadigvæk det er svært at se mønsteret i det.
    Jeg er jo startet forfra igen og strikker efter 2 siders opskriften,det går sådan set fint men synes det ser meget rodet ud .
    Det er derfor jeg har pillet op alle de andre gange,men nu strikker jeg altså bare videre,for det er sikkert rigtigt nok det jeg gør,synes bare ikke det er så pænt.
    Men nu skal jeg på arbejde,så kan det få lov til at ligge i skammekrogen,til jeg kommer hjem.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  8. #138
    strikketøsen Gæst
    Skal lige gøre opmærksom på, at der i orginaloversættelsen under Mini Vine Lace skal rettes noget.

    2. p.: 2 ret *Slå om, 1 ret, 2 drejet ret sammen, osv.

    Disse 2 drejet ret sammen, skal strikkes som på det videolink, som Klasus har lagt ind tidligere:
    http://www.youtube.com/watch?v=RGwcYW3GG3M

    Jeg er faktisk ikke helt sikker på, hvad disse masker kaldes på dansk!
    Hvis der er nogen som ved det, må I gerne lige skrive det herinde.

    Det samme gælder for 4. pind.

    Klasus har også lavet en lille billedserie på, hvordan disse 2 masker strikkes, som kan ses under Klasus' beskrivelse af Mini Vine Lace.

  9. #139
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Har ikke nyt - der er pillet op og startet forfra 3 gange, mest af alt fordi jeg synes det er alt for besværligt med alle de maskemarkører og et uigennemskueligt mønster........
    så nu strikker jeg efter mønsterrapporterne, og tager ud på vrangpindene, og det er det.
    Men det ser ikke pænt ud med de udtagninger i midtermaskerne - det må da kunne gøres bedre. Orker dog ikke forbedringer på dette første sjal, og lige nu bliver der kun et første .
    Men sikken et arbejde I har lagt for dagen. Tak for det tøser.
    Strikke Marie

  10. #140
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Men det ser ikke pænt ud med de udtagninger i midtermaskerne - det må da kunne gøres bedre.
    Strikke Marie
    Hvor kan jeg kun give dig ret!! - Jeg sidder med Mini Vine og må stilstå, at jeg strikker halve mønstre - dvs lige så snart det passer med bare to sammen og et ekstra omslag, så gør jeg det. men jeg kan ikke forklare mig ud af det, for det er noget med at stikke en finger i jorden og en i luften, for at se hvad vej vinden blæser..........

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •