Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Stencil-spørgsmål - hvad bruges disse til?

  1. #1
    strikketøsen Gæst

    Spørgsmål Stencil-spørgsmål - hvad bruges disse til?



    Jeg har for nogle dage siden modtaget en "lille-bitte" pakke fra Jacobi i Holland. For de indviede drejer det sig om hobbymaterialer til kort.

    Bl.a. er jeg nu den lykkelige ejer af en Double Do XL. Til den hører diverse måtter og det var helt OK. Ud over maskinen og måtterne lå der også dette "sæt" i min Double Do pakke (se billede). Når jeg tjekker mht. Double Do'en er det ikke noget, som hører til, så jeg går ud fra, at det er en flot gave fra Jacobi til mig!

    Hvad bruger man de ikke-stencils til?
    Er der nogen af Jer som har prøvet dem og véd, hvordan de bruges?


  2. #2
    Rysse Gæst
    Umiddelbart ser det ud til at du kan embosse med skabelon nr. 2 + 4 + 6. De store plader er nok dem du skal bruge når du embosser. Var der ikke en gummimåtte med også. Skabelon 1 + 3 + 5 kan jeg ikke se om der er til at udstanse med.

  3. #3
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Umiddelbart ser det ud til at du kan embosse med skabelon nr. 2 + 4 + 6. De store plader er nok dem du skal bruge når du embosser. Var der ikke en gummimåtte med også. Skabelon 1 + 3 + 5 kan jeg ikke se om der er til at udstanse med.

    Tak for svaret Rysse!

    De 2 plader er tyndere end de plader som fulgte med Double Do'en og målener 6,5 x 23 cm og skabelonerne 1+3+5 er "fremhævninger" = forhøjninger af skabelonerne 2+4+6. Så vidt jeg kan finde ud af, er de ikke til at stanse ud efter (der er ikke noget skumgummiagtigt på bagsiden).

    Her er et billede taget tættere på:

    Jeg må vist "lege" mig frem og se, hvad det bliver til ...

  4. #4
    Rysse Gæst
    Passer de to stencil oven på hinanden / skal de sidde sammen ? Det lyder spændende. Fortæl endelig, hvad du finder ud af.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Aug 2008
    Geografisk sted
    nordjylland
    Indlæg
    27
    Hej Kan fortælle hvad jeg bruger stencel til, jeg laver nogle gange det som kaldes moderne ikoner, og der bruger jeg dem til at lave borte (eller hvad skal jeg kalde det) med spartelmasse.
    Så der er flere muligheder.
    Venligst Karie

  6. #6
    strikketøsen Gæst
    Rysse,

    Ja - de passer skam oven i hinanden, men jeg har ikke fået prøvet det af endnu.

    Pyyyy hvor er det "stressende" at have flere hobbies på een gang.
    Der skal både og laves (kort) + og (te!) og desværre også ind i mellem .... .

    Og så er jeg også blevet helt "vild" med Mozart!
    Jeg har lånt filmen Amadeus hele 3 gange i de sidste par år og har nu lånt en masse bøger på biblioteket om Mozart og hans kone Constanze - så der skal også (læses).

    Plus det faktum, at Minniesmor har været så sød at køre til Slagelse, så jeg kunne købe Mozarts samlede værker! Det er en stor mørkerød boks med 170 CD'er (Yup: 170 stk.!) som nu skal lyttes igennem ....

    Jeg skal nok melde tilbage ...

  7. #7
    minniesmor Gæst
    ej er du ikke færdig med at høre dem endnunu har du jo haft helt fra fredag aften og til søndag

    derud over har du jo også lige skullet oversætte en del af opskriften til mit nye sjal tak for det

    knus Minniesmor

  8. #8
    Janne Gæst
    Hvad har du givet for den der pakke med Double do XL?

  9. #9
    Birgitma Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Janne Se meddelelser
    Hvad har du givet for den der pakke med Double do XL?
    Det er den her hun har købt,http://www.jacobi.nl/ det er mig der har lokket hende, men hun er nem at lokke

  10. #10
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Birgitma Se meddelelser
    Det er den her hun har købt,http://www.jacobi.nl/ det er mig der har lokket hende, men hun er nem at lokke

    Uha JA! nem at lokke, når Double Do XL med måtter koster bare kr. 632,00 eller EURO 84,95 ....

    Men men men pas nu på! Når du først går derind er det altså på eget ansvar.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •