Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 38

Emner: Hvordan forløb den 24 december

Threaded View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Marianne S

    Marianne S
    Siden pigerne er blevet store, og jeg fik arbejde som kirketjener, og derfor somme tider er på arbejde om eftermiddagen, er vi blevet mere fleksible, men da de var små foregik det på følgende måde.

    Min mand og jeg pyntede træet lillejuleaften, når pigerne var puttet i seng - og når vi stod op om morgenen kunne vi se at julemanden havde været der, for at pynte træet - han havde nemlig spist risengrøden og drukket sin juleøl.
    Mens træet blev beundret sang vi "Juletræet med sin pynt" - pigerne fik en morgengave og når morgenmaden var spist hyggede de sig med den, mens vi andre gjorde klar til juleaften.
    Da Kristine, det år da hun var omk. 3 år, lagde hovedet på sin julemandstallerken og faldt i søvn, lavede vi efterfølgende om på traditionen:

    Da begyndte vi juleaften om eftermiddagen, men juleknas, kaffe, juletræ, salmer og gaver omkring kl. 16.00 - og når vi havde hygget os gjorde vi klar til at spise.
    Pigerne havde nu ro til at nyde maden og når vi var færdige tog vi tøj på og gik en tur gennem den stille by.

    Et år så vi julemanden køre forbi - og vi er helt sikre på at det var den rigtige julemand - han kørte nemlig VOLVO.
    Sidst redigeret af rokken : 09-12-2006 kl. 22:57
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •