Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: En gang rod mønster

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    En gang rod mønster

    *42* var på besøg igår , og hun syntes det var en gang rod med alle mine garn tråde , på det varmestuestrik jeg sidder med for tiden.

    Men jeg bruger gerne begge ender af et garnenøgle . Så er man fri for at sidde og filter ud.
    Her bliver brugt 1 tråd til den første ensfarvet stribe og 1 tråde til den lysestribe, også en 1 tråd til den sidste ens farvet stribe.

    Dette mønster er blevet brugt i mit barndomshjem så længe jeg husker .
    Det er meget nemt, alt strikkes i ret, både forside og bagside.
    man strikker 1 + 2 pinde ret
    3. næste pind så er det *2 ret 1 maske løs af*, pinden ud, slut med 2 ret.
    4. pind strik 2 ret ( de samme som blev strikket på 3 pind )og tag masken løs af, men nu skal den løse maske om på forsiden, ellers som pind 3.
    pind 5 og 6 ret
    7 og 8 som 3 og 4 osv.

    Det sjove ved det her mønster er , at man jo kan sætte alverdens farver ind i striberne, og det er kun ret hele vejen frem.
    Hvis du vil have kant på , så er det man har brug for en ekstra garnende sidst på pinden
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Hmmm.... det forstår jeg altså ikke.

    Hvorfor bruger I begge ender?

    MYSTISK..... eller også er jeg ENDNU mere dum, end jeg selv troede....
    supersine669

    carpe diem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv at se billed 2.

    Begge garn ender går ud for det der røde rodet garn foroven, altså man strikker både fra garn enden inde i nøglet, og den uden på..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    ingeborg Gæst
    Hvis jeg kun har et nøgle garn, og er i tvivl om der er nok til eks et par pulsvarmere til varmestuen, begynder jeg på både den højre og venstre pulsvarmer samtidig. Men i stedet for at vinde 2 lige store nøgler garn, tager jeg den inderste garnende til den ene pulsvarmer og den yderste garnende til den anden pulsvarmer.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •