Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 78

Emner: Kom igang

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Sidsel

    Hei Bente
    Nå har jeg kommet meg inn i forumet! Ja plutselig var jeg her! Men hvor kan jeg kjøpe en bok som viser hvordan træ en rokk??? Jeg bør nok lese litt mer først jeg... Klem
    Sidsel
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Dejligt at se dig her Sidsel, velkommen på rokken

    Jeg har lidt problemer med mit billed program, så derfor er der ikke kommet billeder på endnu, men det vil der komme. GIV Tid

    Bøger kan jeg ikke anbefale dig, jeg har aldrig læst en eneste om det at spinde, jeg leger mig frem
    Der vil kommer hvordan man sætter snor på osv. lige så med karter osv.

    Men der findes et hav af bøger, så der er bare om at give sig i kast med det, mon ikke der findes en der hedder "Hvordan spinder jeg"
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    Hej Hundeuld!

    Nu har jeg fundet tråden om uld.

    Jeg kan se, at næste projekt er at finde en rok. Der er mange til salg i den blå avis, så det burde være til at overskue.

    så jeg springer lige ud i det :

    Når rokken er i hus, kan jeg så bestille en time hos dig ? Jeg kører gerne fra Amager for at få en god vejledning.

    Jeg er sikker på man kan læse sig til meget, men det slår ikke at se håndarbejdet udført i praksis. Det er sådan jeg har lært at strikke, hækle og brodere m.m. Jeg har siddet i timevis med min tålmodige farmor som barn.

    Det er lave håndarbejde er en stor del af mit liv i dag - og det selv om jeg er fra en generation, som ikke sætter så meget pris på hjemmelavet ( jeg er 32 år ).

    Det kan være der er andre interesserede (?)

    M.v.h.
    Nette Stormlund
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Nette vi kan godt finde ud af , at du kommer herop , men det bliver ikke før vi kan sidde udenfor, så kan du komme en morgen, og bliver hele dagen, så har du lært at spinde, hvis du har det i dig.
    Hvad det koster......... 6 fl god rødvin
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    Hvor lyder det godt - det er jeg vel nok glad for!

    jeg glæder mig allerede

    Jeg har lige klippet min første angorakanin i dag. Han er kun 5 mdr. - men der kom 100 gr. lækker uld ud af det. Han er sort - d.v.s. ulden er stålgrå. Jeg når nok at klippe ham en gang mere, inden vejret er til at sidde udenfor

    Jeg har også en collie, hvor jeg gemmer al den underuld, jeg reder af ham. Jeg har en pæn pose efterhånden. Kan det bruges ? Det er lækkert blødt - men selvfølgelig noget grovere i det end angora-ulden.

    Jeg har set din hjemmeside, og hvor har du dog lavet mange lækre ting - også af hundeuld kan jeg se.

    En bekendt af mig, sagde at der er tendens til at arbejdet skrider med hundeuld - at det er for glat - men det ser det da ikke ud til med det du har lavet. Muligvis betyder racen en del for resultatet.

    Hvor er det spændende. Jeg har altid været fascineret af det at kunne spinde - i hele taget tanken om at være selvforsynende ( jeg går også meget op i have ).

    Tusinde tak - og selvfølgelig skal du have 6 gode flasker vin. Har du særlige ønsker, siger du bare til.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Inge

    En ny spinder er født
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Hundeuld er mega fint at spinde, men husk at opbevare det i papir - pap gammelt pude vår, aldrig plastik, så kan det ikke ånde .
    det sammen gælder for angora kaninen ( jeg har selv haft kaniner ).

    Men Men det er ikke det du skal lære at spinde med =; , det er fåreuld, så går man videre med det andet, men det er godt at samle, så forsæt bare.

    Hundeuld - kanin -kat alt kan stå alene, det kommer helt an på hvad du vil bruge det garn til du laver, men det vil jeg skrive om senere i det er kursus på ROKKEN jeg prøver på at lave.

    Du har sammen alder som min datter, der også er en stor spinder
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •