Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Jern ophæng

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Jern ophæng

    Prøv engang at se her
    http://239312.buildyourownshop.com/p...p?product=1091

    De gamle dage er kommet tilbage , de ophæng havde vi både ude og inde i mit barndoms hjem, dog ikke med så meget krusslure på

    Se her dem vi har ( ja de er fra ca 1930), vi bruger dem også som lysestager også udenfor en sen natte time om sommeren.

    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Se her dem vi har ( ja de er fra ca 1930), vi bruger dem også som lysestager også udenfor en sen natte time om sommeren.
    Guud, har de overhovedet været af mode?

    Jeg har da haft disse her i over ti år... Og inden da havde jeg nogle andre, der desværre blev smadret.

    Og jeg som troede, de var gode gedine og tidsløse.... helt ærligt, så troede jeg, det var sådan nogle, der fandtes i et hvert sommerhus fra 79erne. Jeg har altid forestillet mig sådan nogle med kuglelys i lilla og orange.
    Måske hænger det sammen med, at min far var jern og metalarbejder. Dengang de her "rørstager" til fyrfadslys kom frem, blev de også masseproduceret og givet væk i gaver.


    Nette
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    De her i vores hus er beregnet til at have planter i , man havde dem på væggene i stuen, og der er plads til en underskål også.. Det var for det meste slyngplanter man havde i dem.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    De her i vores hus er beregnet til at have planter i , man havde dem på væggene i stuen, og der er plads til en underskål også.. Det var for det meste slyngplanter man havde i dem.
    Nåå ok..:-) De er da meget smukkere, end dem vi har i haven, som er et levn fra 60erne. - De er også af jern, men hvide og så...ja, det er lidt svært at forklare, - men de er praktiske, ikke smukke. :-)

    Nette

  5. #5
    Charitas Gæst
    De er rigtig søde - øv nu ærgre det mig at jeg ikke har dem jeg havde mere de var lavet af hestesko og var skønne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502

    jern ophæng

    de ophæng vækkede godt nok minder ,jeg mindes at min mor og bedstemor havde disse hængende, der var altid jødeskæg i dem, det er en plante som har en masse små aflæggere hængende ned.

    vh VH

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    ej hvor var det dejligt at se det billed , jeg troed kun det var mig der var så gammeldags at jeg havde dem hængende , mine har jeg fået af min far for mange mange år siden og hænger i mi udestue
    hilsen
    tella

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •