Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 13 af 41 FørsteFørste ... 3910111213141516172333 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 130 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    jA JEG VIL såmænd bare fortælle, at DAD er nemmere at trævle op til en at strikke til.
    Jeg er ved Mini Vine Lace mønstret og har vist ikke fået startet rigtigt på det, så det en OMMER
    Agro

  2. #122
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af agro Se meddelelser
    jA JEG VIL såmænd bare fortælle, at DAD er nemmere at trævle op til en at strikke til.
    Jeg er ved Mini Vine Lace mønstret og har vist ikke fået startet rigtigt på det, så det en OMMER

    Lige et lille hint - jeg har en ventemaske mere på begge sider ved midten end ved yderkanterne fra starten af mini vine - Og spø'r mig for gud skyld ikke hvorfor, for jeg aner det ikke, og har være alt for træt til at finde ud af hvorfor, så længe det så rigtigt ud

    Jeg, som har tyvstartet, er lige startet på 4. nøgle og pinde 6. Og i eftermiddags fandt jeg ud af at mini vine er et mønster, som jeg sagtens kan strikke mens jeg ser TV - det stemmer efter en lille times tid med Miss Marble............

  3. #123
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2008
    Geografisk sted
    2791 Dragør (Tårnby)
    Indlæg
    142
    Fantastisk stort og flot arbejde I er ude i ......det er spændende for os på sidelinien løbende at se foto af jeres anstrengelser
    Knus Susanne - medlem af Krea Hafnia

  4. #124
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    170
    Uha hvor er det træls at strikke baglæns når man strikker stramt, er lige gået 8 pinde bagud :-)
    Og nu sidder jeg og glæder mig til jeg skal til en vrangpind, det troede jeg ikke skulle overgå mig. *GG*
    Agro

  5. #125
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Indlæg
    55
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser
    Hostrik,

    Uha - der er vist flere af os, som strikker med ret forskelligt garn og så passer nøglet ikke nødvendigvis med et bestemt antal pinde for os alle. Desuden er jeg startet på pinde 4 med English Mesh og er skiftet til pinde 4½ ved Horseshoe Lace. Det har selvfølgelig også betydning.

    Men jeg kan da fortælle, at Cashmerino Arangarnet - som jeg strikker med - er utrolig drøjt og i English Mesh Lace havde jeg nok i et nøgle til hele 6 omgange af mønsteret (dvs. 6 x 8 pinde = 48 pinde i alt).

    Og nu hvor jeg netop er færdig med 3. omgang mønster af Horseshoe Lace eller 24 pinde i alt, har jeg stadig lidt tilbage af 2. nøgle. Så jeg snupper én omgang (8 pinde) mønster mere, men må nok skifte garnnøgle et par pinde inde i denne 4. omgang mønster.

    Jeg strikker også af aran-garnet.

    Jeg kan godt bruge et stort sjal, så jeg fortsætter til enden af hvert ngl.

    Så må vi jo se, hvor stort det endelige resultat bliver.
    Hilsen Jane fra Hostrik

  6. #126
    Tilmeldingsdato
    19 Jul 2008
    Geografisk sted
    6091 Bjert
    Indlæg
    61
    Jeg sluttede aftenen af med at trævle alt op - dvs det meste af 1. nøgle og så prøver jeg at strikke efter opskrift i stedet for diagram. Men pyt - det her er en udfordring og det er ikke så tosset ovenpå masser af strømper.
    Men jeg tæller nu masker på hver retpind!

    Jette

  7. #127
    strikkesinen Gæst


    Stress, stress, stress

    Blev vækket i morges, måtte på arbejde da en kollega er syg, skynde mig hjem og vaske storvask (lige nu vasker maskinerne selv)

    så nu håber jeg at jeg er afstresset til i aften, så jeg kan få begyndt på sjalet, skal nemlig i aftenvagt hele næste uge, så der får jeg ikke strikket så meget


  8. #128
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Hej, hvordan går det hos jer ?

    Jeg er startet forfra igen igen og igen.......
    Nu er jeg startet med den originale opskrift, for at se om det er nemmere :(
    Strikketøsen, kunne du ikke lige lægge et billede ind af dit, hvor man ser det første mønster tæt på ???
    Jeg synes mit ser noget rodet ud, så jeg er i tvivl om jeg er startet rigtigt efter de første vente masker.
    Puha, det er hårdt arbejde, strikkede til kl 4 i morges og sov så et par timer, men jeg er sgu ikke kommet længere, da jeg synes det ser forkert ud.
    Nu vil jeg tage en tur i skoven med hundene, og komme lidt væk fra problemerne.
    Vi ses senere, god strikke lyst piger.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  9. #129
    strikketøsen Gæst
    Luffedreng,

    Jeg tror sagtens, du kan få det til at virke - efter opslagspinden, tager du ud på 1. pind (vrangpinden). Du har derfor 28 masker, hvilket giver 1 kantmaske, 2 x mønster = 12 masker, 1 ventemaske før midten, 1 ventemaske efter midten, 2 x mønster = 12 masker og den sidste kantmaske. I alt 28 masker.

    Billeder følger herunder.

    Nærbillede af English Mesh Lace: sjal 001.jpg

    samt nærbillede af ventemasker i midten af English Mesh sjal 004.jpg
    (NB: der er også ventemasker i siden).


    Nærbillede af Horseshoe Lace: sjal 002.jpg

    og nærbillede af ventemasker i midten af Horseshoe Lace sjal 003.jpg

    Hvis billederne er for mørke kan jeg prøve at lægge strikket på et hvidt underlag.

  10. #130
    strikketøsen Gæst
    Undskyld, men jeg ser lige TV de næste par timer.

    De viser alle tiders flotte engelske historiske film om Henrik d. VIII og Anne Boleyn. Jeg har set den for flere år siden i England og den er bare god. Men den startede på DR2 kl. 16.00 og varer til 18.20.

    Der er super skuespillere med såsom Richard Burton som Henrik VIII, Anthony Quale som Wolsey, osv. osv.

    Men jeg forsøger skam at strikke på sjalet imens !

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •