Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 22 af 41 FørsteFørste ... 21218192021222324252632 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 220 af 401

Emner: Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ho v/Blåvand
    Indlæg
    55
    Citat Oprindeligt indsendt af luffedreng Se meddelelser
    vil bare lige vise jer hvordan mit ser ud.
    Er næster færdig med mønster 2.

    Rigtigt flot.

    Jeg kan rigtigt godt lide dit 1. mønster, er det strikket efter diagram eller "pinde"-beskrivelsen?

    Jeg har strikket efter diagrammet, og det ser jo helt anderledes ud end dit!
    Hilsen Jane fra Hostrik

  2. #212
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så er jeg startet forfra igen med kantmasker og orden på midtermaskerne.
    Ville så strikke efter det skrevne mønster 1, og den rettelse, der er på pind 8.
    Er der en venlig sjæl, der vil skrive hele rækken op her for mig, for uanset, hvor langt jeg strikker tilbage har jeg en maske for meget på p. 8 ind mod midten. Jeg har 6 før midtermarkøren. Kan heller ikke lige greje hvordan man vender rækken med de ssk masker. Bliver det rigtigt?

    Angående den rettelse, hvor der er skrevet: 2 ret løs af til sidst - mangler der så ikke at stå, at de også skal strikkes sammen igen, når de har været taget af, ellers er der vel ingen mening i at det på engelsk hedder ssk (slip slip knit)?

    Strikke Marie

  3. #213
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Citat Oprindeligt indsendt af hostrik Se meddelelser
    Rigtigt flot.

    Jeg kan rigtigt godt lide dit 1. mønster, er det strikket efter diagram eller "pinde"-beskrivelsen?

    Jeg har strikket efter diagrammet, og det ser jo helt anderledes ud end dit!
    Jeg strikker efter original opskriften, altså den på de 2 sider.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  4. #214
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lilli Se meddelelser
    hej jeg kunne ogsaa godt tænke mig at være med til at strikke dette sjal. MVH lilli
    Jeg sender lige en PB til dig!

  5. #215
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Så er jeg startet forfra igen med kantmasker og orden på midtermaskerne.
    Ville så strikke efter det skrevne mønster 1, og den rettelse, der er på pind 8.
    Er der en venlig sjæl, der vil skrive hele rækken op her for mig, for uanset, hvor langt jeg strikker tilbage har jeg en maske for meget på p. 8 ind mod midten. Jeg har 6 før midtermarkøren. Kan heller ikke lige greje hvordan man vender rækken med de ssk masker. Bliver det rigtigt?

    Angående den rettelse, hvor der er skrevet: 2 ret løs af til sidst - mangler der så ikke at stå, at de også skal strikkes sammen igen, når de har været taget af, ellers er der vel ingen mening i at det på engelsk hedder ssk (slip slip knit)?

    Strikke Marie
    Den er da skisme også gal - jeg har lige set den engelske version, hvor de skriver at dette er den rigtige Barbara Walker pind:

    R8: K2tog, * (K1, yo) twice, K1, sl1-K2tog-psso*, rep from * to last 5 sts, end (k1, yo) twice, k1, ssk.

    Hvis man skal have 5 masker og strikker 1 ret, slå om, 1 ret, slå om, 1 ret og så afslutter med en SSK bliver det da til 6 masker - jeg kigger lidt videre

  6. #216
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Så er jeg startet forfra igen med kantmasker og orden på midtermaskerne.
    Ville så strikke efter det skrevne mønster 1, og den rettelse, der er på pind 8.
    Er der en venlig sjæl, der vil skrive hele rækken op her for mig, for uanset, hvor langt jeg strikker tilbage har jeg en maske for meget på p. 8 ind mod midten. Jeg har 6 før midtermarkøren. Kan heller ikke lige greje hvordan man vender rækken med de ssk masker. Bliver det rigtigt?

    Angående den rettelse, hvor der er skrevet: 2 ret løs af til sidst - mangler der så ikke at stå, at de også skal strikkes sammen igen, når de har været taget af, ellers er der vel ingen mening i at det på engelsk hedder ssk (slip slip knit)?

    Strikke Marie
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser

    .....
    .....
    Den oversættelse I har modtaget:
    8. p: 1 ret *1 ret, slå om, 1 ret, slå om, 1 ret, 1 ret løs af, 2 ret sammen, løft den løse over* gentag fra * til *

    Barbara Walkers opskrift :
    8. p: 2 ret sm *1 ret, slå om, 1 ret, slå om, 1 ret, 1 ret løs af, 2 ret sammen, løft den løse over* gentag fra * til * til de sidste 5 m:
    1 ret, slå om, 1 ret slå om, 1 ret, 2 ret løs af - se: http://www.youtube.com/watch?v=RGwcYW3GG3M )

    ......
    Jo jo Strikke Marie ....... det var derfor, jeg lagde linket til videoen ind.

    Der skal tages 2 ret løs af en af gangen - plus en længere forklaring om sammenstrikningen - og det er altså meget nemmere at se det på videoen.

    Du kan også prøve at se på hvordan maskerne hælder bagefter. De skal hælde mod venstre.

    Det ser ikke ud på samme måde, som når man strikker 2 ret drejet sammen.


  7. #217
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Den er da skisme også gal - jeg har lige set den engelske version, hvor de skriver at dette er den rigtige Barbara Walker pind:

    R8: K2tog, * (K1, yo) twice, K1, sl1-K2tog-psso*, rep from * to last 5 sts, end (k1, yo) twice, k1, ssk.

    Hvis man skal have 5 masker og strikker 1 ret, slå om, 1 ret, slå om, 1 ret og så afslutter med en SSK bliver det da til 6 masker - jeg kigger lidt videre

    - det har du helt ret i, Klasus!

    ... man kommer altså til at mangle 1 maske.

  8. #218
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Nu har jeg været inde og downloade Kat Le fevres omskrevne diagram m.m., så må jeg prøve at få hoved og hale i disse rettelser, for jeg kan spotte mig til mange forskellige alt efter hvor man kigger (Rokken, Ravelry, Yahoo group m.m.)

    Eet er sikkert, det english mesh, jeg har forsøgt mig med er ikke rigtigt, for der er hverken hoved eller hale i det. Jeg ved, at jeg ikke gider se på sådan et sjal, så jeg kan lige så godt lave det om.

    Strikke Marie

  9. #219
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Nu har jeg været inde og downloade Kat Le fevres omskrevne diagram m.m., så må jeg prøve at få hoved og hale i disse rettelser, for jeg kan spotte mig til mange forskellige alt efter hvor man kigger (Rokken, Ravelry, Yahoo group m.m.)

    Eet er sikkert, det english mesh, jeg har forsøgt mig med er ikke rigtigt, for der er hverken hoved eller hale i det. Jeg ved, at jeg ikke gider se på sådan et sjal, så jeg kan lige så godt lave det om.

    Strikke Marie
    Strikke Marie,

    Det må du altså undskylde!

    Jeg gik jo bare ud fra, at når der nu var en rettelse, som gik tilbage til opskriftens kilde, så var det rigtigt ... men men ak og ve ...

    De sidste par dage, har jeg ikke strikket på sjalet, men jeg går snart igang igen.

    English Mesh Lace er et flot mønster (synes jeg da), hvis man bare kunne få det til at ligne det billede, som du selv lagde i et link tidligere:

    Nå, altså, nu er der ryk i noget...............
    Sådan skal english mesh lace se ud:
    http://farm3.static.flickr.com/2253/...2d5808bec6.jpg
    by AnnaClaire
    Jeg har for mange år (1984) siden købt en bog med masser af mønstre - også lace, men nu har jeg lige siddet og kigger i "The Harmony Guide to Knitting Stitches" og de lacemønstre, som er deri, er ikke nær så smukke som English Mesh .... (og det mønster er desværre ikke med).

    Det ville ellers have været rigtig rart, at få fat i den korrekte udgave af det mønster.

  10. #220
    klasus Gæst
    Strikke Marie, jeg har virkeligt prøvet om jeg kunne finde en forklaring, men det eneste resultat, jeg kan komme med, er at du ikke skal have ventemasker i midten på denne pind, sådan at den strikke som på dette billede

    Sjal-10a.jpg
    Jeg ved ikke lige hvad der sker, men klik på "stregen, så skulle det være muligt at se hvad jeg mener.


Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •