Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Begynderhjælp til strikkemaskine

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    70

    Begynderhjælp til strikkemaskine

    Er lige blevet den lykkelige (ihvertfald nogle gange lykkelige) ejer af en strikkemaskine. Fandt på Youtube en masse små instruktionsvideoer til forskellige teknikker. Sikkert ren barnemad for de fleste, men for en nybegynder som mig, har det været en stor hjælp. Hvis du vil prøve går du ind på youtube.com og søger på machine knitting, og så myldrer det frem med forskellige videoer.

    PS: Jeg har stadig ikke fået min farveveksler til at virke. Kan nogen beskrive, hvordan jeg får den til at tage det rigtige garn???

  2. #2
    Mosterkoster Gæst
    Allerførst og tillykke med maskinen.
    Jeg håber du bliver rigtig glad for at være her.
    Jeg har desværre ikke en strikkemaskine som din, så der kan jeg ikke være behjælpelig, men lige om lidt, så myldrer det frem med folk som gerne vil hjælpe dig.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Sep 2007
    Geografisk sted
    Tranbjerg
    Indlæg
    11
    Hej Futte
    Hvad mærke er din maskine.
    Hilsen Carla

  4. #4
    Britta S Gæst
    (50) Velkommen til.

    Jeg er nybegynder i maskinstrikkekunsten, og ved ikke noget om farveveksler, men jeg har lige været på kursus sammen med nogen, som sikkert iler dig til hjælp, så snart de ser dit indlæg. Der var i hvert fald et par stykker, som ikke var helt på bar bund.

    Jeg har også været på youtube og set på strikkevideoer. Dem kan man godt have glæde af og brug for ind i mellem. Der er mange gode.

    Jeg håber du får svar på dit spørgmål og håber ,at du kommer til at befinde dig godt her på Rokken, Det er vi mange der gør. For mange af os er det ligefrem blevet lige så nødvendigt med et dagligt skud Rokken, som ilt og vand.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    og tillykke med maskinen. Jeg har farveveksler til min maskine men den har jeg endnu slet ikke haft ude af kassen - så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
    Men jeg håber da der er nogen der kan så kan jeg lære lidt med fra sidelinjen
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Apr 2008
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    70
    Hej Carla
    Min maskine er en Silver Reed SK840. Hold fast den har mange knapper.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Sep 2007
    Geografisk sted
    Tranbjerg
    Indlæg
    11
    Hej Futte.
    Jeg har selv farveveksler til Brother, både til hovedapperat og til rib og håbede at din også var Brother, så jeg kunne hjælpe dig. Jeg kender desværre ikke Silver Reed.
    Carla

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    PS: Jeg har stadig ikke fået min farveveksler til at virke. Kan nogen beskrive, hvordan jeg får den til at tage det rigtige garn???[/quote]

    Min erfaring med farveveksleren er: Den er ikke så nem at håndtere, og jeg tror ikke, at man gennem dette forum kan forklare dig det.

    Du bliver nødt til at træne, og evt. have den med næste gang der bliver afholdt et kursus.
    de venligste hilsener fra
    hulda

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •