Der ligger nogle klip her http://www.youtube.com/watch?v=7046rdhRTWU hvor der vises hvordan man strikker ventrehåndet.
|
|
|
Der ligger nogle klip her http://www.youtube.com/watch?v=7046rdhRTWU hvor der vises hvordan man strikker ventrehåndet.
Jeg er enig med mange af jer. Jeg er selv venstrehåndet og har lært at strikke og hækle af min mormor, der var højrehåndet. Så vidt jeg husker, var det aldrig et spørgsmål, om jeg overhovedet kunne lære at strikke og hækle som højrehåndede. Jeg fik bare et strikke- eller hækletøj i hånden som hun og så var det bare at følge anvisningerne.
Da din datter kun er 5 år, er det forholdsvis let for hende at "tænke" anderledes - hendes overkrydsninger i hjernen er ikke så faste som voksne. Skulle jeg lære at strikke modsat i dag - hvad jeg faktisk har lært mig selv for at undgå de famøse vrangmasker - ville det forvolde mig store problemer og ville tage strikkeglæden fra mig før den var blevet opbygget.
Held og lykke med den nye strikker (50)
Jeg vil også lige bidrage til emnet her
Min søster er venstrehåndet og hun har lært at strikke af vores søde mor - på samme måde, som jeg lærte det og der har aldrig været noget med, at min søster ikke kunne lære det, eller lærte det anderledes.
I skolen prøvede lærerne at tvinge hende til at skrive med højre hånd (det var dengang man kaldte det at være "kejthåndet" og hun hadede det af et godt hjerte ...). Hun lærte aldrig at skrive med højre hånd. Og jeg aner virkelig heller ikke, hvorfor man dengang mente, at der SKULLE skrives med højre hånd.
Men min søster har strikket en hel del igennem tiderne og det har været den ene flotte sweater efter den anden, som om hun aldrig havde lavet andet.![]()
Jeg er også venstrehåndet, og vil tilslutte mig de andre, man kan sagtens strikke som højrehåndet.
Jeg spiller også lidt golf indimellem, det foregår også som højrehåndet. Ellers er jeg 100% venstrehåndet.
Tusind tak for alle jeres svar. Det er dog helt overvældende med al den opmærksomhed! Jeg føler mig meget velkommen.
Jeg har siddet lidt med datteren har i weekenden, og jeg tror nok, hun skal lære at strikke på et tidspunkt - men det varer vist noget endnu. De eneste masker, der blev strikket, var dem, jeg strikkede
Utroligt - min søn lærte at strikke på et kvarter
Hvad sker der så med et diagram,skal det også spejlvendes,eller hva`???![]()
Knus fra
Den strikke og hæklegladeMorganza
jeg har prøvet at strikke efter diagram en gang det til stjerne sjal, og der starter jeg bare samme sted, som hvis det var en med højrehånd der strikkede det, det ser ens ud.
Mimi K jensen
Hej, jeg er en 55 årig venstrehånds strikker, og ser disse indlæg...jeg vidste egentlig ikke, at jeg havde et problem !! Når jeg hækler bruger jeg venstre hånd, men ved strikning er der vel ingen forskel, udover at jeg har tråden over venstre. Jeg kan heller ikke huske, at jeg havde problemer med at lære det, min mor har nok, som I skriver siddet overfor mig. Mine piger har lært at strikke af mig, og de er begge højrehåndede.
Giver det et problem med opskrifter, hvis kan det være derfor jeg ikke altid kan finde ud af det :-)
Marianne
Jeg tror ikke det gør den store forskel om man er venstre eller højrehåndet. Englænderne er jo ikke højrehåndede alle sammen og europæerne omvendt eller hvordan er det nu lige. Lær hende begge metoder så bliver hun rigtig dygtig til fair isle.![]()