Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 68

Emner: Turen går til Bornholm

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Orv skal jeg lige hilse ham fra jer den 1. maj Der åbner Brændesgårdshaven/Joboland for sæsonen. Et hav af MC'ere kører fra Rønne Torv om formiddagen og samles på plænen i Brændesgårdshaven hvert år på åbningsdagen. Uh jeg glæder mig allerede til en hyggelig dag
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Orv skal jeg lige hilse ham fra jer den 1. maj Der åbner Brændesgårdshaven/Joboland for sæsonen. Et hav af MC'ere kører fra Rønne Torv om formiddagen og samles på plænen i Brændesgårdshaven hvert år på åbningsdagen. Uh jeg glæder mig allerede til en hyggelig dag
    Ja, det må du MEGET gerne Og hvis det kunne blive til et enkelt billede jeg må se (altså af Xander), vil jeg blive utroligt glad

    Hvis du ikke er for genert, kan du prøve at se om han svarer dig når du fløjter den første linje af "Dengang jeg drog afsted" - det gjorde han ret tit når vi fløjtede den til ham
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Udflugten blev udskudt til idag pga regn igår... Og jeg knold glemte cameraet Men vi har købt sæsonkort, så det skal nok lykkes på et tidspunkt at vise dig ham i hans nye hjem

    Først var der ikke skyggen af Xander i det voilere, han deler med nogle flere fugle, bla. nogle flotte ædelpapegøjer. Så stillede jeg ellers op til optræden og fløjtede det bedste, jeg havde lært Efter lidt tid så jeg et gult hoved ovre i indflyvningshullet til de indendørs gemakker. Han ville dog ikke ud og hilse på. Men han har helt sikkert ikke glemt melodien, for hver gang, jeg fløjtede trak det i ham for at flyve ud.

    Senere vendte jeg tilbage og da sad han og hyggede på en af grenene i solskinnet Igen stillede jeg evnerne til rådighed for hvem, der gad overvære det og Xander lagde flere gange hovedet på skrå som om han lyttede. Men det var dog alligevel mere interessant at holde øje med et par ædelpapegøjer, som sad og skændtes. Et par flyveture tog han også i voileren - flot så det ud og han ser ud til at trives
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Hej Zep

    Tak for den dejlige beretning

    Ærgerligt at du glemte kameraet - men håber der kommer billeder en anden gang

    Er du sikker på at der var mere end én ædelpapegøje? Der var i hvert fald kun én da vi var der - men dyrepasseren har haft lidt travlt, så det er ikke sikkert hun har fået mig helt opdateret.

    HPIM4769.jpg
    Billedet er af Xander, ædelpapegøjen og bjerglorien Kiwi.
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja hvad gør man ikke for en rokker Meeen jeg kommer jo nok til at lægge vejen forbi ham hver gang, for nu er han jo noget specielt Og så ligger voliererne jo på vej til vandlandet, så mor kan vel nok få lov at gøre en afstikker og stå og fløjte, mens familien plasker rundt Spørgsmålet er dog, om han overhovedet "gider" det mere, nu han er i selskab med andre fugle. Er der ikke noget med, at man har størst held, hvis de er "ene"?

    Nå sådan ser der ud indendøre. Jo jeg er næsten sikker. Jeg stod og læste om Ædelpapegøje på skiltet, at hunnen så meget anderledes ud med rød og blåt, end den også meget flotte grønne han. Der var desuden nogle australske etellerandetjegikkekanhuske... Men det vil et foto afsløre senere.

    Latterfuglen er jo i naboburet og jeg skal love for, at den gav svar på fløjtetiltale - måske var jeg ikke helt musikalsk nok
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Altså jeg vil sige det sådan, at jeg da håber han har glemt alt om os mennesker - for så har det været det hele værd at tage helt til Bornholm med ham ;-)

    Så vidt jeg lige husker er der: 2 prinsesseparakitter, hjelmvagtler (kan ikke lige huske hvor mange der var), 1 bjerglori, 1 ædelpapegøje (men åbenbart 2 nu ;-) ), 2 duer (kan ikke lige huske arten) og så 2 alexanderparakitter (en grøn - Alexander og den gule, vores Xander )

    Og ja, latterfuglen er noget for sig - jeg var meget overrasket over hvor stor den egentlig er.

    Når vi skal over og besøge Xander til næste år (tror jeg), må vi lige se om vi ikke kan finde tid til et lille visit, hvis du har tid og lyst
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Jeg vil lige tilføje, at det kan godt være at der er mange turist præget steder, men prøv alligevel at gå i sidegaderne osse selvom de ser lidt "kedelige" ud, for der er mange der har noget i vinduerne og baggårdene.
    Hvis man har lyst til at lave sit eget sandblæste glas, er det bestemt værd at besøge (den er helt væk fra hovedet lige nu-hjælp?)

    Der er en aktivitets kalender her: http://www.kultunaut.dk/perl/arrlist...mune&periode=7&
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20
    Da vi var afsted sidste år, besøgte vi også et middelaldermarked. Jeg kan dog ikke lige huske, hvor det var henne, men der er vejskilte til det på Bornholm og står også nævnt i div. brochurer. Det var alletideres og faktisk en unik oplevelse, for sådan noget har vi ikke her i vestjylland :)

    Det første vi gjorde, da vi ankom til Rønne, var at besøge deres informationsbutik, og vi tog et eksemplar af de brochurer, som vi syntes så interessante ud. Så havde vi et udgangspunkt :)

    Der ligger også en vingård på Bornholm (Sikkert flere), men de laver flere specialdrikke, man godt kan have med hjem i baglommen :)

    Venlig hilsen Louise

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •