Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Kort med double do/lyskasse

  1. #1
    Birgitma Gæst

    Kort med double do/lyskasse

    Jeg har lovet Kastanje at jeg vil prøve at vise hvordan jeg laver kort med mønster på min double do, men de kan nemt laves uden den på en lyskasse, det er dette kort jeg vil vise.
    http://www.rokken3.dk/forum/attachme...1&d=1256403774

    Der følger 2 blå, 1 grå + 1 måtte med en double do, de blå + måtten er til de alm. stencil og den grå er til de stencil der skærer ud, jeg har selv nogle hjørner og borter af dem der skærer ud, men syndes ikke de er så gode og bruger dem næsten aldrig.
    Jeg starter med at lave det hvide karton 13x13 så ligger jeg først 1 blå plade med måtten overpå, så karton med stencilen, der er et lille nummer på stencilen det skal vende opad ellers bliver det også trykt på kartonet ( og det ser ikke så pænt ud, jeg har selv glemt det nogle gange ) læg den anden blå olade ovenpå og kør igemmen maskinen, så ser det ud som billede nr 3 de små trekanter skæres ud, sæt det fast med dobbelklæbene tape på det lilla karton og til sidst motiv og pynt.
    På samme måde laver jeg til/fra kort til jul, i maskinen, fold og klip rund så den kun er samlet i den ene side, lav et hul til båndet.
    Håber i forstår hvad jeg mener eller spør i bare.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    For mig virker det besværligt. Men det er jo nok kun til man har prøvet det nogle gange.
    Mange tak for demonstationen. Nu ved jeg da hvad disse maskiner skal bruges til.
    V.h. Betteklaus 9210

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Det var jo det jeg sagde allerede i går - Birgitma, du er en skat
    Nu forstår jeg det!

    Og den der julekuglestencil den har jeg også - så tak for inspirationen til at lave til og fra kort

    Er der et bestemt sted du har købt dine stencils?
    Mange hilsener

    Kastanje

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2008
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    48
    Citat Oprindeligt indsendt af Birgitma Se meddelelser
    Jeg har lovet Kastanje at jeg vil prøve at vise hvordan jeg laver kort med mønster på min double do, men de kan nemt laves uden den på en lyskasse, det er dette kort jeg vil vise.
    http://www.rokken3.dk/forum/attachme...1&d=1256403774

    Der følger 2 blå, 1 grå + 1 måtte med en double do, de blå + måtten er til de alm. stencil og den grå er til de stencil der skærer ud, jeg har selv nogle hjørner og borter af dem der skærer ud, men syndes ikke de er så gode og bruger dem næsten aldrig.
    Jeg starter med at lave det hvide karton 13x13 så ligger jeg først 1 blå plade med måtten overpå, så karton med stencilen, der er et lille nummer på stencilen det skal vende opad ellers bliver det også trykt på kartonet ( og det ser ikke så pænt ud, jeg har selv glemt det nogle gange ) læg den anden blå olade ovenpå og kør igemmen maskinen, så ser det ud som billede nr 3 de små trekanter skæres ud, sæt det fast med dobbelklæbene tape på det lilla karton og til sidst motiv og pynt.
    På samme måde laver jeg til/fra kort til jul, i maskinen, fold og klip rund så den kun er samlet i den ene side, lav et hul til båndet.
    Håber i forstår hvad jeg mener eller spør i bare.

    Ja jeg har bestemt mig, sådan en må jeg eje.

  5. #5
    Birgitma Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Det var jo det jeg sagde allerede i går - Birgitma, du er en skat
    Nu forstår jeg det!

    Og den der julekuglestencil den har jeg også - så tak for inspirationen til at lave til og fra kort

    Er der et bestemt sted du har købt dine stencils?

    Jeg har købt en del af mine på jacobi.nl der er de billigest, portoen er godt nok 72 kr men f.eks 3d bøger koster kun 15 kr ( her koster de 25 ) så portoen kan man nemt tjene hjem igen, ellers plejer vi at være et par stykker og deler portoen, jeg har også købt nogle af dem i Danmark på tilbud.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Årh *suk* den der kan jeg da ikke leve uden!
    ...men noget siger mig at min bankrådgiver ikke er enig, så må vel hellere vente et par måneder

  7. #7
    Rysse Gæst
    Dette kort er også lavet med double do´en med her er det en skabelon/dies, der kan skære. Bokstaverne er også lavet på den. Jeg syntes til gengæld at den er rigtig god til at skære. Hvis man har en Quickutz kan man godt bruge den til de små dies til Double doen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland, 6093
    Indlæg
    22
    Har ønsket mig sådan en længe, men nu har jeg købt mig en Slice maskine istedet.

    Den er ikke så stor, men har en kæmpe lyskasse til at embrossere på.
    Livet er så smukt, som man gør det til.
    Carpe diem.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    21 Feb 2008
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    48
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Dette kort er også lavet med double do´en med her er det en skabelon/dies, der kan skære. Bokstaverne er også lavet på den. Jeg syntes til gengæld at den er rigtig god til at skære. Hvis man har en Quickutz kan man godt bruge den til de små dies til Double doen.

    De er bare flotte
    Jeg har bestilt en Double Doo i dag, så nu kan ikke komme hurtigt nok.

  10. #10
    Birgitma Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af B_P_S Se meddelelser
    Jeg har bestilt en Double Doo i dag, så nu kan ikke komme hurtigt nok.
    Tilykke med den nye maskine ( når den kommer ) hvor har du købt den og hvad kostede den.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •