Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Hjælp til at strikke med 1 hånd

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Hjælp til at strikke med 1 hånd

    http://www.hmi-basen.dk
    Kan monteres på bordkant, armlæn mv.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    .., gad vide om den bliver brugt i ergoterapien? En simpel ting med stor livskvalitet i.

    Spelsauen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg syntes også den er genial, jeg har lagt den i down load, så den er til at finde igen..

    Bare en ting... når man skal skifte pind, skal man have hjælp til det hver gang ? Hvad tror i ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    jane72 Gæst
    Sådan en må man eje... eller rettere to.... så kan vi strikke dobbelt så meget varmestuestrik...

    En pind i hver hånd og så bare derudaf.... så er det jo godt at kvinder kan multitaske....

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Den må være lavet både til venstre og højrehåndede personer. Det ville være mærkeligt andet.

  6. #6
    OPR1 Gæst
    Dimsen er jo fra hjælpemiddelcentralen, hvorfor den nok også bruges i ergoterapien.

    Den er hammersvær at bruge men selvfølgelig kan alt læres.

    Min mor havde en lignende dims, idet hendes ene hånd var næsten ødelagt af leddegigt - men efter nogle måneder opgav hun at lære at bruge den og lavede så sin egen "opfindelse" i stedet. Noget med vat imellem fingrene osv. men hun strikkede hurtigere på den måde end med strikkedimsen.

    Hun havde selvfølgelig også begge hænder, så jeg vil da tro at dimsen er perfekt til dem, der mangler en hånd

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    JBare en ting... når man skal skifte pind, skal man have hjælp til det hver gang ? Hvad tror i ?
    Jeg tror du kan skifte pind selv med en hånd. Alt andet ville faktisk være tåbeligt men for mig at se lægger du pinden fra dig når du har strikke alt over på den pind du sidder med. Løsner den tomme pind, sætter den fyldte pind fast og hopa..
    Gid der fandtes et hjælpemiddel til min blinde farmor. Hun savner både at strikke og hækle og male porcelæn men kan selv sagt hverken følge en opskrift eller se om "det hele går rigtigt til".
    Zuzzan

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Feb 2012
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    1
    hjælp vi har lige givet min mor en og vi kan ikke finde ud af at bruge den. Hun har fået en blodprop i hjernen og er lam i højre hånd men vi kan ikke finde ud af hvordan hun skal strikke med venstre hånd

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi har en varmestuestrikker på KBH depotet, hun har kun 1 håns og hun strikkker med 5 pinde, strømper så de bare kommer i strimer.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    anni jensen Gæst
    Ja, hun strikker meget og super pænt. Strikker hver dag og rigtig meget til de sociale udsatte, endda ofte i eget garn.

    Hun er også med sit gode humør og store strikkelyst, en stor gevinst for Varmestuestrik.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •