Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: masker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502

    masker

    dette skulle hedde papegøjemasker er der nogen der ved hvordan man laver dem
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4640 Faxe
    Indlæg
    58
    På engelsk hedder det broomstick lace
    og her er et link til hvordan man gør:
    http://www.crochetcabana.com/special...iffy_lace_.htm

    Jeg har det desværre ikke på dansk, men der er nogle vældig gode billeder med.
    Hilsen Bakkely

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Der er også noget på you tube, og knitting daily havde en rigtig sød bluse/jakke, hvor disse masker var brugt.
    Jeg SKAL køre nu.
    Strikke Marie

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502

    masker

    tak for hjælpen det er nu dejligt med hjælpere .


  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.844
    Man begynder med at lave en kæde af luftmasker med hæklenålen og de skal kunne deles med 5 (kan jeg læse). Så jeg prøver med 15 stk masker. Jeg er nu igang med at samle de 15 masker op på strikkepinden. Og så skal jeg åbenbart trække garnet gennem 5 masker ad gangen i næste omgang. Det er svært, at få hæklenålen gennem alle 5 masker på én gang. Jeg kommer tilbage, når jeg har fundet ud af noget mere!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.844
    Jeg har fundet ud af at lave den 1. "ring". Men jeg måtte ned i en hæklenål nr. 2½. Nr. 3 var for tyk til at jeg kunne komme ind i maskerne på strikkepinden med den. Det virker ikke så svært at finde ud af. Det lader til, at jeg bare skal samle de 5 masker i hver af de 3 ringe, jeg laver, op igen og gøre det samme igen og igen.

    Måske skulle I andre også prøve! I skal bare bruge en meget tyk strikkepind - min er en rundpind, men en alm. tyk strikkepind -kan nok også bruges. Og en tynd hæklenål - ca. 2½ - lige som den jeg bruger.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.844
    Nu har jeg lavet de 3 "ringe" og der står, at jeg ikke må vende håndarbejdet. Så bliver jeg jo nødt til at samle maskerne op modsat (fra venstre mod højre istedet for som jeg gjorde før - fra højre mod venstre).

    Jeg ser på det igen i morgen! Nu må jeg altså sove.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.844
    Jeg tabte en maske, pillede det op og er nu ved at begynde forfra. Denne gang med 25 masker på. Jeg lavede luftmaskerne med hæklenål nr. 4 og bruger nu nr. 2½ til det videre arbejde.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg tabte en maske, pillede det op og er nu ved at begynde forfra. Denne gang med 25 masker på. Jeg lavede luftmaskerne med hæklenål nr. 4 og bruger nu nr. 2½ til det videre arbejde.
    Det bliver spændende at se din prøveklud. metoden at hækle på lyder besværlig.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.844
    Så har jeg lavet 5 "ringe" med 5 fastmasker i hver. Saml de 5 masker med 1 kædemaske og hækl derefter 5 fastmasker i "ringene". Foreløbig ser det rigtig nok ud bortset fra, at jeg nok har brugt noget uldgarn, der er lidt tykkere end det garn, der er brugt på det første billed.

    Er det kun mig, der skal prøve at lave denne prøve? Kan I så komme i gang, venner!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •